Durant el curs tenim instaurats molts moments de reunió i diàleg amb tot el grup d’alumnes i el tutor/a. Donem gran valor en la comunicació entre tots els companys i professorat per així aconseguir un ambient de confiança i escolta.
A tots els cursos, cada matí fem la dinàmica del Bon dia que canvia segons el nivell educatiu. Aquest moment cada nen/a ens explica i expressa el que vol comunicar i ho posem en comú amb tot el grup. Els tutors fem acompanyem a nivell emocional a cada alumne per tal de conèixer com es sent i de quina manera el podem ajudar per poder començar un bon dia.
Com a novetat a l’escola apliquem el programa TREVA que té com a objectiu principal afavorir un clima tranquil i reposat a l’aula, així també, el relaxament interior dels nostres alumnes. Amb la formació obtinguda del professorat iniciem des del parvulari fins a l’etapa de secundària un seguit d’estratègies i dinàmiques que permeten instaurar de manera rutinària aquestes activitats d’interiorització. Després, ja de més grans tindran l’autonomia suficient per aconseguir l’autocontrol emocional d’ells mateixos.
Definitivament sent molts conscients del ritme, a vegades accelerat, que ens porta la vida moderna tota la comunitat educativa fem l’important tasca de potenciar més espais on els alumnes es trobin relaxats i amb un ambient tranquil.
Algunes accions en aquest sentit són:
-Moments de relaxació a l’aula. Es realitza a través de música o silenci, o de vegades també a través d’algun massatge.
-El “Bon dia”. És també característic de la nostra escola començar el dia amb una petita reflexió, cançó o vídeo, ja sigui escollit pels alumnes o pel professor.
Us presentem el Projecte Educatiu de la Fundació Vedruna Catalunya Educació. Un Projecte que explícita un estil d'educar inspirat en la Propost...